پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151425
قطع يارانه ثروتمندان ۶ ميليون نفر را بيمه مي کند
تاریخ انتشار : 1394/02/17 19:09:47
نمایش : 1374
رئيس کميسيون اجتماعي مجلس گفت: با قطع يارانه ثروتمندان، ۶ ميليون نفر در کشور بيمه مي شوند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عبدالرضا عزيزي به موضوع جلسه شوراي عالي رفاه پرداخت و گفت: اين جلسه با پيشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي برگزار شد و براي اولين بار بود که در اين سطح، در دولت تدبير و اميد جلسه شورا عالي رفاه تشکيل شد.

وي گفت: بيمه فقير اجتماعي براي عموم مردم و بررسي معضلات و مشکلات صندوق هاي بيمه بازنشستگي موضوعات مورد بررسي در اين جلسه بودند.

رئيس کميسيون اجتماعي مجلس به تصميمات گرفته شده در اين جلسه اشاره و ادامه داد: نظر سازمان تامين اجتماعي کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي اين بود که از محل صرفه جويي براي ساير بيمه شدگان مي توانيم شش ميليون نفر را بيمه کنيم. بعضي ها مخالفت کردند و بحث هاي زيادي در اين جلسه شد و بنده پيشنهاد دادم که قانون داريم و مجلس به دولت اجازه داده که از محل هدفمندي يارانه ها، آنها مي توانند اين کار را انجام دهند. يعني با قطع يارانه پولدارها و افراد متمکن، مشکل خيلي از نيازمندان حل مي شود و علاوه بر دادن يارانه به نيازمندان براي آنها شغل ايجاد مي شود و مي توانيم آنها را بيمه تامين اجتماعي کنيم. نهايتا تصميم گرفته شد که اين طرح را بيشتر بررسي کنند و در جلسات بعدي شوراي عالي رفاه مطرح کنند.

وي در مورد اجراي اين تصميم گفت: هر زمان که اين طرح تکميل و کارشناسي شود، اجرايي شدن آن قطعي است.

عزيزي با اشاره به صندوق هاي نو بازنشستگي گفت: متاسفانه هر شرکت و بانکي براي خودش صندوقي تشکيل داده و اين اشتباه است و بايد از ابتدا همه اين صندوق ها زير نظر صندوق تامين اجتماعي کشور مي شدند به طوري که الان موجودي داشتند. آنها بايد اصولي جلو بروند.

رئيس کميسيون اجتماعي مجلس با انتقاد از چگونگي تامين صندوق بازنشستگي کشور، اظهار داشت: در حال حاضر بيش از ۷۰ درصد صندوق بازنشستگي کشور را دولت تامين مي کند و اين در حالي است که اين صندوق يک NGO است و بايد خودشان تامين کنند. در نيروهاي مسلح نيز ۹۸ درصد هزينه پرداخت مي شود و اين صحيح نيست و بايد به صورت خودگردان باشند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html